12 травня 2015 р.

Молитовник


Молитовник


МОЛИТВИ́ РАНІШНІ

В ім’я Отця, і Сина і Святого Духа. Амінь.

Боже, будь милостивий до мене грішного.

Господи, Ісусе Христе, Сину Божий, молитвами Пречистої Твоєї Матері і всіх святих помилуй нас, амінь.

Слава Тобі, Боже наш, слава Тобі.

Царю небесний, Утішителю, Ду́ше правди, Котрий всюди єси і все наповняєш, Скарбе всього доброго і життя Подателю, прийди і вселися в нас, і очисти нас від усякого гріха і спаси, Милосердний, ду́ші наші.

Святий Боже, Святий Кріпкий, Святий Безсмертний, помилуй нас. (Тричі).

Слава Отцю, і Сину і Святому Духу і тепер і завжди і во віки віків. Амінь.

Пресвята Тройце, помилуй нас. Господи, очисти гріхи наші, Владико прости беззаконія наші, Святий зглянься і зціли немочі наші, задля імені Твого.

Господи, помилуй. (Тричі).

Слава: І тепер.

Отче наш, що̀ єси на небесах!
Нехай святиться ім’я Твоє; нехай прийде Царство Твоє; нехай буде воля Твоя, як на небі, так і на землí. Хліб наш насущний дай нам сьогодні, і прости нам довги наші, як і ми прощаємо довжникам нашим; і не введи нас у спокусу, а ізбави нас од лукавого. Бо твоє єсть Царство й сила й слава Отця і Сина і Святого Духа і тепер і завжди і во віки віків. Амінь.

Тропарі на честь Св. Тройці

Вставши після сну припадаємо до Тебе, Милосердний, і Ангельську піснь возспіваємо Тобі, Всесильний. Свят, Свят, Свят єси, Боже, молитвами Богородиці помилуй нас.

Слава:

З постелі й від cна підняв єси мене, Господи, розум мій і серце просвіти і уста мої розкрий, щоб хвалити Тебе в пíсні Свята́ Тройце; Свят, Свят, Свят єси, Боже, молитвами Богородиці помилуй нас.

І тепер:

Несподівано Судія прийде і діла́ кожного виявляться; тому́ зо страхом взиваємо опівночі: Свят, Свят, Свят єси, Боже, молитвами Богородиці помилуй нас.

Господи помилуй. (12).

Прийдіте, поклонімося Цареві нашому Богу. Прийдіте, поклонімося і припадім Христу Цареві вашому Богу. Прийдіте, поклонімося і припадім перед сами́м Христом Царем і Богом нашим.

Псалом 50

Помилуй мене, Боже, по великій милості Твоїй і по великому милосердю Твоєму очисти беззаконня моє. Найбільше обмий мене від беззаконня мого і від гріха мого очисти мене. Бо беззаконня моє я знаю, і гріх мій все передо мною. Тобі Єдиному согрішив і лукаве перед Тобою вчинив; так що Ти будеш правдивий в словах Твоїх і переможеш (мене) на суді Твоїм. Ось бо в беззаконіях зародився я і в гріхах породила мене мати моя. Ось бо правду полюбив єси, невідомі й тайні речі премудрості Твоєї виявив єси мені. Окропи мене гісопом і очищуся, обмиєш мене і біліший над сніг зроблюся. Слухові моєму даси радість і веселість, зрадіють кості упокорені. Одверни лице Твоє від гріхів моїх і всі беззаконня мої очисти. Серце чисте сотвори в мені, Боже; і дух правди обнови в утробі моїй. Не відкинь мене від лиця Твого, і Духа Твого Святого не відбери від мене. Дай мені знову радість спасіння Твого, і духом владичним підкрепи мене. Направлю беззаконних на путі Твої, і грішники вернуться до Тебе. Очисти мене від гріхів кривавих, Боже, Боже спасіння мого. Язик мій прославить правду Твою, Господи, уста мої розкрий і хвалу Твою возвістять уста мої. Бо якби Ти захотів жертви, то я приніс би її, але жертва всепалення не лю́ба Тобі. Жертва Богові (мила) — це дух сокрушенний, серцем сокрушенним і покірним Бог не погордує. Обдаруй, Господи, ласкою Твоєю Сіон, і хай збудуються стíни Єрусалимські. Тоді буде Тобі лю́ба жертва правди, приношення і всепалення; тоді зложать тельців на жертвенник Твій.

Симовол православної віри

Вірую в Єдиного Бога Отця, Вседержавця, Творця неба і землí, і всього видимого і невидимого. І в Єдиного Господа Ісуса Христа, Сина Божого Єдинородного, від Отця рожденного перед всіма віками. Світло від Світла, Бога справжнього від Бога справжнього, рожденного, а не сотворенного, односущного з Отцем, Ним же все сталося. Котрий задля нас людей і задля нашого спасіння зійшов з неба, і воплотився від Духа Святого і Марії Діви і людиною стався. Був розп’ятий за нас за Понтійського Пілата, страждав і був похоронений. І воскрес в третій день, як було написано. І зійшов на небо і сидить праворуч Отця. І знов прийде в славі судити живих і мертвих, і Царству Його не буде кінця. І в Духа Святого, Господа, Животворящого, що̀ від Отця виходить, і Котрому з Отцем і Сином належить однаково поклонятись і славити, Котрий говорив через пророків. В єдину, святу́, соборну і апостольську Церкву. Визнаю́ одно хрещення, на відпущення гріхів. Сподіваюсь воскресіння мертвих і життя в будучім віці. Амінь.

Молитва св. Макарія

До Тебе, Владико, Чоловіколюбче, вставши після сну, вдаюся, і беруся до діл Твоїх по милосердю Твоєму, і молюсь Тобі поможи мені в усякий час в усякім ділі, і охорони́ мене від усякого житейського злого дíла і диявольської споку́си, і спаси мене і введи в Царство Твоє вічне. Бо Ти мій Сотворитель і всього доброго Промисленник і Подавець. На Тебе ж вся моя надія, і Тобі славу возсилаю тепер, і завжди, і во віки віків. Амінь.

Молитва Янголу Хранителю

Янголе Божий, хранителю мій святий, на охорону мені від Бога з неба даний, щиро благаю Тебе: Ти мене сьогодні просвіти, і від всього злого охорони́, на добре діло настав і на путь спасіння направи. Амінь.

Молитва соіменному святому

Моли Бога за мене, святий угодниче Божий (ім’я), бо я щиро вдаюся до тебе, скорого помішника й молитвенника за ду́шу мою.

Молитва за вітчину

Спаси, Господи, людей Твоїх і благослови власність Твою, перемогу христолюбивому воїнству нашому на ворогів подаючи, і зберігаючу хрестом Твоїм житло Твоє.

Молитва за живих

Спаси, Господи, і помилуй рабів Твоїх: отця мого духовного, родителів моїх, і всю родину мою, начальників, навчителів, доброчинців, прихильників і ненависників моїх і всіх православних християн.

Молитва за померлих

Упокой, Господи, ду́ші померлих рабів Твоїх, рідних і доброчинців моїх, православних воєвод і воїнів у бої життя своє положивших і всіх православних християн, прости всі гріхи їх, вільні й невільні, і даруй їм Царство Небесне.

Янгольський привіт Богородиці

Богородице Діво, радуйся благодатна Маріє, Господь з Тобою: благословенна Ти між женами і благословенне порождення лона Твого, Ти бо Спа́са родила єси душам нашим.

Хвальна молитва Богородиці

По правді, є достойно славити Тебе, Богородицю, прісноблаженну й пречисту і Матір Бога нашого. Честнійшу над херувими і славнійшу незрівняно над серафими без зотління Бога Слово родившу, Сущую Богородицю Тебе величаємо.

МОЛИТВИ́ В РІЗНИХ ПОТРЕБАХ

Молитва перед вченням

Преблагий Господи, пошли нам благодать Духа Твого Святого, даруючого і зміцняючого духовні наші сили, щоб ми уважно слухаючи подавану нам науку, виросли Тобі, нашому Сотворителеві на славу, родителям же нашим на втіху, Церкві і вітчині на все добре.

Молитва після вчення

Дякуємо Тобі, Сотворителю, що сподобив нас благодаті Твоєї вислухати навчання. Благослови наших начальників, родителів і вчителів, що̀ ведуть нас до пізнання всього доброго, і дай нам силу і міцність продовжувати учення це.

Молитва перед їжею

Очі всіх на Тебе, Господи, уповають, і Ти даєш їм поживок в слушний час, відкриваєш Ти щедрую руку Твою і задовольняєш усе живе своєю милістю.

Молитва після їжі

Дякуємо Тобі, Христе Боже наш, що наситив земними Твоїми дарами, не позбав нас і Небесного Твого Царства.

Молитва св. Метафраста перед причастям

Вірую, Господи, і визнаю́, що Ти єси справді Христос, Син Бога живого, прийшовший на світ спасти грішних, а між ними перший я. І ще вірую, що це єсть саме́ пречисте тіло Твоє і це єсть сама найсвятіша кров Твоя. Тож молю Тебе: помилуй мене і прости провини мої вільні і невільні, що я заподіяв чи словом, чи ділом, свідомі або несвідомі, і сподоби мене без осуду причаститися пречистих Твоїх Тайн на прощення гріхів і на життя вічне. Прийми мене тепер, Сине Божий, за причасника вечері Твоєї тайної, бо ні ворогам Твоїм тайни не повідаю, ні цілування Тобі не дам, як Юда, але як розбійник визнаю Тебе: пом’яни мене, Господи, в Царстві Твоїм.

Хай же не на суд, ані на осуд буде мені причастя Святих Твоїх Таїн, Господи, а на зцілення душí і тíла.

Молитва св. Єфрема Сиріянина
(Читається у Великий піст)

Господи і Владико життя мого, дух праздності, безнадійності, владолюбства і пустомовства не дай мені. (Поклін).
Дух же невинності, покірності, терпіння і любові даруй мені, рабові Твоєму. (Поклін).
О, Господи Царю! Дай мені зріти провини мої і не осудити брата мого, бо Ти єси благословенний во віки віків. Амінь.

Молитва праведного Симеона

Нині відпускаєш (з сього світу) раба Твого, Владико, по слову Твоєму, з миром. Бо бачили очі мої спасіння Твоє, що̀ уготовив єси перед лицем всіх людей: світ на просвіту невірних і славу народа Твого Ізраїля.

МОЛИТВИ́ ВЕЧІРНІ

Починаються так са́мо як і ранішні, і після «Отче наш» сі тропарі:

Помилуй нас, Господи, помилуй нас, бо ж одного оправдання не можучи дати, ми, грішні, приносимо Тобі, як Владиці, сю (тільки) молитву: помилуй нас.

Господи, помилуй нас, бо на Тебе покладаємо надії, не гнівайся вельми на нас, і не поминай беззаконій наших, але зглянься і нині, як Милосердний, і визволь нас від ворогів наших, бо Ти єси Бог наш, а ми люди Твої і всі ми створіння рук Твоїх і ім’я Твоє призиваємо.

Молитва до Богородиці

Милосердя двері відчини нам, благословенна Богородице, щоб ми, маючи надію на Тебе, не загинули, а Тобою від всякого ли́ха визволилися: Ти бо єси спасіння роду християнського.

Молитва св. Антіоха

Господи Боже наш, що̀ согрішив я в цей день словом, ділом і думкою, Ти, яко Милостивий і Чоловіколюбний, прости мені, тихомирний і спокійний сон подай мені; Янгола Охоронителя пошли мені, щоб покривав і оберігав від всього злого: Ти бо Охоронитель душ і тіл наших і Тебе славимо — Отця, Сина і Святого Духа тепер і завжди і во віки віків. Амінь.

Милосердного Царя милосердна Мати, пречиста й благословенна, Богородице Маріє! Пролий на мою опановану страстями ду́шу милість Твого Сина і нашого Бога і Твоїми молитвами направ мене на до́брі діла́, щоб я будучий час життя мого прожив без гріха і знайшов рай через Тебе, Богородице Діво єдина чиста і благословенна.

Молитва Янголу Охоронителю

Янголе Христов, охоронителю мій святий і заступнику душí і тíла мого! Все мені прости, чим я согрішив сьогодняшнього дня і від всякої споку́си мого ворога-супротивника визволь мене, щоб я ніяким гріхом не прогнівав Бога мого, а молись за мене грішного і недостойного раба, щоб достойним мене показав благості й милості Всесвятої Тройці і Матері Господа мого, Ісуса Христа і всіх святих. Амінь.

Тобі, Богородице, непереможній Воєводі, врятувавшися від зла, складаємо пíсні подібні подяки. Ти же маючи силу непобориму, визволь нас від всяких бід, щоб ми взивали до Тебе: радуйся, Невісто неневістная.

Молитва покаянна

Полегчи, залиш і прости, Боже, гріхи наші, вільні й невільні, що̀ ми вчинили в слові і в ділі, свідомо і не свідомо, в день і в ночí, в умі і думці, — все нам прости, яко Милостивий і Чоловіколюбець.

Молитва до Пресвятої Богородиці

Під Твою милість прибігаємо, Богородице Діво, молитов наших не залиши в скорботах наших, але від бід визволь нас, єдина чиста і благословенна.

Молитва Чесному Хресту

Хай воскресне Бог, щоб розси́пались вороги Його, і щоб розбіглися від лиця Його ненавидники Його. Як щезає дим, та̀к і вони хай щезнуть, і як топиться віск від вогню, та̀к хай згинуть біси від тих, хто любить Бога і знаменується хресним знаменням і в радості говорить: Радуйся, пречесний і животворящий Хресте Господень, що̀ відганяєш біси силою на Тобі розп’ятого Господа нашого Ісуса Христа, в ад зійшовшого і знищившого силу диявола і давшого нам Тебе, Хрест Свій Святий, задля перемоги над усяким супостатом. О, пречесний і животворящий Хресте Господень, помагай мені зі Святою Владичицею Дівою Богородицею і зо всіма святими во віки. Амінь.

Огради́ мене, Господи, силою чесного і животворящого Твого Хреста і охорони́ мене від усякого зла.

Будь Заступником душí моєї, Боже, бо я хожу серед сітей многих, визволь мене від них і спаси мене, яко Чоловіколюбець.

Надія моя — Отець, заступництво моє — Син, охорона моя — Дух Святий, Тройце Свята́, слава Тобі!

Преславна Пріснодіво, Мати Христа Бога, принеси нашу молитву Сину Твоєму і Богу нашому, щоб Він спас задля Тебе ду́ші наші.

Всю надію мою на Тебе покладаю, Мати Божа! Покрий мене заступництвом Твоїм.

Просвіти́ очі мої, Христе Боже, щоб я часом не заснув на віки, щоб часом ворог мій не сказав: я переміг його.





Текст за виданням «Молитовник» (переклад свящ. Андрія Геращенка, 1917 р.).

Немає коментарів:

Дописати коментар